Saturday 22 February 2014

Dan kenangan bersama TGNA itu, pada awal pernikahan kami. Alhamdulillah!

Bismillah Walhamdulillah.

Semua gambar-gambar ini di ambil tiga hari selepas hari pernikahan kami. (Kami bernikah pada hari Rabu, 29 Oktober 2008) Kebetulan pada hari Jumaat tersebut TGNA ada berprogram di sekitar Jalan Kebun, dan transit sebentar untuk berehat di rumah datuk saudara (adik bongsu nenek di sebelah ayah saya) maka rezeki kami untuk berjumpa dan bertemu dua mata bersama Tuan Guru dan memohon doa dari nya.


 Tuan Guru Dato' Haji Nik Abdul Aziz bin Nik Mat
Bekas Menteri Besar Kelantan, Malaysia
31 Oktober 2008

 Datuk saudara (Tuan Hj. Maskor bin Haji Idris) sedang memberitahu kepada TGNA,
"TG, ini cucu saya. Baru tiga hari bernikah. Hajatnya nak sambung belajar ke Mekah. Minta tolong TG doakan..."

 TGNA tidak menjawab, justeru mengangguk dan terus mendoakan. Suami berada sangat hampir dengan TGNA untuk mendengar butir doa dari Ulama' ini. MashaAllah Tabarokallah!

 Sejurus selepas mendoakan, TGNA bersembang sebentar dengan suami. Tidak pasti apa yang ditanyakan mahupun dibualkan sehingga suami tersenyum sebegitu. Mungkin tentang pertanyaan hajat menyambung belajar ke Mekah :)

The very good motivator, inspiring me, and the very loving and caring father.

(Ayah terlalu banyak berkorban. Tidak pernah membantah keinginanku; (1) Withdraw dari Kursus Ijazah Sarjana Muda di UIAM untuk ke Diploma Tahfiz di Darul Quran JAKIM. (2) Keputusan ku untuk memohon belajar di Univ Umm al-Qura, Makkah (3) Permohonan ku untuk bernikah - memberiku pada suami tanpa syarat - tanpa meletakkan harga belanja - semua kerana suamiku seorang Huffaz! MashaAllah Tabarokallah. Terima kasih ayah. Semoga Allah pelihara ayah dan redha dengan segala kebaikan-kebaikan ayah (dan mak) )

I Love You Ayah!

 Alhamdulillah, setelah empat (4) tahun menanti, dengan izin Allah jua, surat tawaran dari University Umm al-Qura, Makkah sampai di Meru pada 13 September 2012. Genap setahun dari tarikh kami mula menjejakkan kaki untuk menyambung belajar di University Yarmouk, Jordan (13 September 2011)


Alhamdulillah tsumma Alhamdulillah. Maka nikmat Tuhanmu yang manakah lagi yang (mahu) Kau dustakan?

InshaAllah jika ada ruang dan rezeki kami sekeluarga akan Allah himpunkan untuk bersama-sama membina keluarga di bumi hijjaz Makkah. Doakan semua ^__^

Salam sayang dari Bumi Syam, Sakura di bumi Irbid

Baytul 'Ulya|Irbid|Jordan
22 Februari 2014
1418 hrs

No comments:

Post a Comment